Kollo!

Nu ska jag berätta lite om kollot jag var på med Ida och Elsa. Vi var på Solvik Expedition - Barnens Ö. Vi var 39 barn som var där i 12 dagar. Jag sov i tjejhuset i utterbo med Elsa, Ida och Rebecca. Dem som jag blev nära vänner med var Clara, Sally, Petra, Elin, Carro och Rebecca. En natt så var vi och hajkade. Då sov vi under bar himel på likholmen. Det var jobbigt när man skulle somna för det var så mycket mugg. Fast det var roligt att grilla och sjunga vid lägerelden. Vi var också på expeditioner. Som t.ex hög höjdslinan som var 9 meter upp i luften, dark side där man skulle gå 2 och 2 i en koll svart lada och ta sig igenom hål ,gångar och lösa uppgifter i mörkret. Jag gick med Sally. Vi såg ingenting det var som att blunda. Vi staplade också backar. Asså man har en säkerhetlina om sig och så ska man stapla 22 backar under sig det var skit svårt. Jag skakde så mycket när jag satt där upp så hela min stappel skakde. Jag klarade 21/22. Det äör skit bra. Jag kunde ha klarat 22 menden sista backen som jag skulle stapla var trasig så jag fick slänga den på marken, hoppa av staplen med backar och sparka till den så att den skulle ramla. Det var kul. Sen hade vi disco 2 gånger. Båda gångerna så dansade alla i rök så man såg bara dem man dansade med. Sen hade vi disco klockan halv 3 i tjejernas hall. Så jag låg i sängen och hållde för öronen. Vi körde också sanning eller konka. Fast det gjorde bara vi ungdomar inte ledarna. Då fick jag kyssa Masar i 5 sekunder och Wille i 10 sekunder. Kan inte säga att någon av dom var särskilt bra på det. Vi hade också ett flottrace som mitt lag såklart vann. The Pink Pearl hette flotten. Vi hade också en fin middag då vi fick hålla tal och äta extra fin mat. Vi gjorde en massa andra roliga saker men om jag skulle säga alla så skulle det ta en evig het. Men nu ska jag i allafall gå och duscha. Byebyr.
XOXO/Jen!

Elin.

Carro, Petra och Clara.

Och Sally.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0